شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)،کتاب هایی که در حوزه روابط عمومی به زبان انگلیسی نوشته می شوند، روز به روز در حال افزایش است و این در حالیست که تنها تعداد معدودی از این آثار به زبان فارسی ترجمه می شوند. این بخش از کتاب سال به 25 اثر برجسته در حوزه روابط عمومی در قرن بیست و یکم اختصاص یافته که در سال 2013 و 2014 نیز چاپ مجدد شده اند. اگرچه برخی از این کتاب ها در کشور ترجمه و تجدید چاپ شده اند، اما برخی از آنها کتاب های جدیدی هستند که می توانند برای مترجمانی که قصد ترجمه آثار با ارزش در حوزه روابط عمومی را دارند، مورد توجه قرار بگیرد.
روابط عمومی: تئوری و عمل
نویسندگان: حین جانستون، مارک شیهان
چاپ آخر: 2014
روابط عمومی: تئوری و عمل یک راهنمای کامل برای کارگزاران جدیدی است که وارد حوزه روابط عمومی می شوند. اما این کتاب برای حرفه ای ها مناسب نیست. گفتنی است این کتاب، مورد تایید مراکز علمی کشور استرالیا می باشد.
روابط عمومی بین المللی:
تجزیه و تحلیل تطبیقی
نویسندگان: ام.کالبرتسون، نیکل چن
چاپ آخر: 2013
فقط تعداد محدودی از دانشگاه های ایالات متحده (شش دانشگاه به نقل از این کتاب) دوره های رسمی «روابط عمومی بین المللی» را آموزش می دهند. با این حال اساتید زیادی به خارج از آمریکا می روند تا در این حوزه تدریس و تحقیق کنند.
روابط عمومی سازمانی:
چشم اندازی سیاسی
نویسنده: کریستوفر اسپایسر
چاپ آخر: 2013
این کتاب درباره درک سازمانی، به ویژه نقش تصمیم گیری سازمانی در توسعه و اجرای برنامه ها و فعالیت های روابط عمومی است.
رویکرد انتقادی
و کلامی به روابط عمومی
نویسندگان: دکتر رابرت ال. هیث،
الیزابت ال. توث
چاپ آخر: 2013
این کتاب برای اولین بار استفاده از رویکرد تئوری کلامی، چشم انداز انتقادی را برای توضیح شیوه های عمل در روابط عمومی نشان داد.
تعالی در روابط عمومی
و مدیریت ارتباطات
نویسنده: جیمز ای. گرونیگ
چاپ آخر: 2013
نسخه اولیه این کتاب، پژوهشی بنیادین است که توسط بنیاد پژوهشی انجمن بین المللی ارتباط گران کسب و کار با عنوان «پروژه تعالی» بیرون آمد.
راهنمای مدیران برای تعالی روابط عمومی و مدیریت ارتباطات
نویسندگان: دیوید ام. دوزیر،
لاریزا ای.گرونیگ، جیمز ای. گرونیگ
چاپ آخر: 2013
این کتاب گزارش یافته های حاصل از مطالعه سه کشور از روابط عمومی و مدیریت ارتباطات است که با حمایت بنیاد پژوهشی انجمن بین المللی ارتباط گران کسب و کار تهیه شده است.
مدیریت شرکت روابط عمومی
برای رشد و کسب سود، ...
نویسنده: آلوین سی. کرافت
چاپ آخر: 2013
در این کتاب حرفه ای ها از موفقیت شان می گویند و همچنین نمونه هایی از اشتباهات غیرحرفه ای ها ارائه می شود که می تواند در جلوگیری از وقوع آنها به خوانندگان کمک کند. متن شامل جداول و آمار و ارقامی است که درک آن را ساده می کند.
کتاب بازی برای
کارگزاران روابط عمومی
نویسنده: ام. لری لیتوین
چاپ آخر: 2013
این کتاب به شما کمک نمی کند که یک کارگزار یا مشاور روابط عمومی شوید، اما به شما کمک می کند که مسئولیت های روابط عمومی خود را بسیار آسان تر انجام دهید.
برای انتشار فوری:
شکل دهی افکار، ساخت برند
و دریافت نتایج
با تغییر بازی روابط عمومی
نویسنده: رون توروسین
چاپ آخر: 2013
اولین کتابی که توسط 50 آژانس روابط عمومی برتر تدوین شده است. رون توروسین نشان می دهد که روابط عمومی چه کارهایی می تواند انجام دهد. چگونه می تواند برند را بسازد. در دادگاه مطبوعات چه کمکی به افراد و شرکت ها می کند و چگونه می تواند باعث شود که از آن اجتناب شود.
جنسیت و روابط عمومی:
دیدگاه انتقادی در صدا، تصویر و هویت
نویسندگان: کریستین دیمون، کریستین دمیتروس
چاپ آخر: 2013
این کتاب در زمره کتاب های انتقادی روابط عمومی قرار می گیرد.
روابط عمومی: مبانی
نویسنده: رون اسمیت
چاپ آخر: 2013
روابط عمومی: مبانی یک مقدمه خواندنی برای آن عده افرادی دارد که می خواهند به صنایع رسانه ای وارد شوند، که به سرعت در حال توسعه هستند.
تاریخچه روابط عمومی:
از قرن 17 تا قرن 21
نویسنده: اسکات ام. کاتلیپ
چاپ آخر: 2013
اهمیت این کتاب استنادها و روال هایی است که به عنوان عمل روابط عمومی معرفی شده اند، و خدمت نویسنده کتاب مشاهده قدرت غیر قابل مشاهده روابط عمومی در ضمن کار در حین نقل تاریخ است.
رهبری استراتژیک روابط عمومی
نویسندگان: آن گریگوری، پل ویلیز
چاپ آخر: 2013
روابط عمومی در یک محیط چالش بر انگیز و پیچیده عمل می کند.
این تنها روابط عمومی نیست: روابط عمومی در جامعه
نویسندگان: دبلیو تیموثی کومبز،
شری جی. هولادی
چاپ آخر: 2013
شیوه نگارش شفاف و سازماندهی شده در این کتاب توسط دو تن از اساتید برجسته تشریح شده است. خواندن این کتاب را به دانشجویان و متخصصان ارتباطات استراتژیک توصیه می کنیم.
قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی: چگونه از رسانه های اجتماعی، ویدئوی آنلاین، نرم افزارهای موبایل، وبلاگ، گزارش های خبری
و بازاریابی ویروسی برای دستیابی مستقیم به خریداران استفاده کنیم
نویسنده: دیوید میرمن
چاپ آخر: 2013
کتاب دیوید میرمن یک راهنمای برجسته شفاف، عملی و جسورانه به سوی آینده جدید و بهتر برای حرفه روابط عمومی است.
پلیس و رسانه:
روابط عمومی، شبیه سازی و ارتباطات
نویسنده: موری لی، آلیس مک گوورن
چاپ آخر: 2013
این کتاب به بررسی رابطه میان پلیس، رسانه و روابط عمومی می پردازد و تحلیلی از تغییرات تکنیکی و تکنولوژیکی در راه های ارتباطی آنها ارائه می دهد.
زنان در روابط عمومی:
نحوه تاثیر جنسیت بر عمل
نویسندگان: لاریسا ای. گرونیگ، لیندا چیلدرز هون، الیزابت ال. توث
چاپ آخر: 2013
این کتاب نقطه عطفی در ارائه یک بررسی جامع از وضعیت زنان در روابط عمومی و روش های عینی برای رسیدن به برابری بیشتر در آموزش کاربردی آن پیشنهاد می کند.
روابط عمومی عملگرا:
رویکردهای پست مدرن به تئوری و عمل
نویسنده: درینا آر. هولتژاسن
چاپ آخر: 2013
چشم انداز های بهره گیری از کارگزاران در این کتاب مورد توجه قرار می گیرد، او روابط عمومی را در قالب رویکرد عملگرا شرح می دهد.
عمل در روابط عمومی
نویسنده: فریزر پی. سیتل
چاپ آخر: 2013
این کتاب بارها چاپ شده است و نسخه دیجیتال آن نیز در فضای اینترنت با عناوین و جلدهای متفاوتی دیده می شود.
مدیریت روابط عمومی و ارتباطات:
روندهای موجود و عناوین پیوسته
نویسندگان: کریشنامورسی سریرامش، آنسگار زرفاس، جئونگ.نام کیم
چاپ آخر: 2013
مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دربردارنده مجموعه ای از مقالات برای بزرگداشت و ارج نهادن به کار متخصصان روابط عمومی و اساتیدی همچون
جیمز ای.گرونیگ و لاریسا ای.گرونیگ می باشد.
برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومی،
ویراست چهارم
نویسنده: رونالد دی.اسمیت
چاپ آخر: 2013
ارائه توضیحات روشن، مثال های مرتبط و تمرین های کاربردی از ویژگی های شاخص این کتاب است.
نگارش در روابط عمومی: قالب و سبک
نویسندگان: جیم هاینز، دوگ نیوسوم
چاپ آخر: 2013
این کتاب شما را برای نگارش متون منطقی در روابط عمومی راهنمایی می کند.
روابط عمومی
نویسندگان: پل بینز، جان اگان
و فرانک جفکینز
چاپ آخر: 2012
متن کتاب در بردارنده بازسازی اساسی و به روز رسانی موارد موجود و الحاق تکنیک ها و استراتژی های جدید به روابط عمومی است.
روابط عمومی ورزشی
نویسندگان: جک لیتنگ
چاپ آخر: 2014
این کتاب توضیح می دهد که چگونه مسائل مربوط به روابط عمومی های ورزشی و کسب و کارهای ورزشی به وجود می آیند.
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
|